Loonbeslag. Wat nu?

 

Een medewerker die in financieel zwaar weer terecht komt. Als HRM’er, P&O’er of salarisadministrateur zie je het gebeuren. En dan? Als werkgever kun je een belangrijke rol spelen in het voorkomen of beperken van de gevolgen. Daar sta je niet alleen voor. Ping helpt, ondersteunt en adviseert werknemers én werkgevers.

 

Maak het bespreekbaar

Heb je duidelijke vermoedens van geldproblemen? Dan is het zaak om hierover zo snel mogelijk het gesprek aan te gaan. Dat is niet altijd eenvoudig. Zijn de problemen geen privékwestie is? Mag jij je er wel mee bemoeien? Bovendien: geldproblemen gaan vaak gepaard met schaamte. Een medewerker gaat het gesprek meestal uit de weg, is bang voor jouw oordeel en de mogelijke consequenties van zijn financiële problemen. Toch is een gesprek belangrijk. Want geldproblemen kunnen voor zowel werknemer als werkgever verstrekkende gevolgen hebben.

 

Een medewerker met financiële problemen
  • Is vaker ziek (gemiddeld 7 extra ziektedagen per jaar)
  • Is minder productief (gemiddeld 20% minder productief)
  • Brengt op jaarbasis 13.000 euro aan extra kosten met zich mee.

 

Als je financiële problemen signaleert en een medewerker is bereid om hulp te aanvaarden, dan kun je Ping inschakelen. Wij helpen de problemen oplossen, met praktische ondersteuning en duurzame oplossingen. We inventariseren de situatie, gaan in gesprek met de medewerker, werken samen met de medewerker aan oplossingen en geven advies en trainingen.

Ping is er voor werknemer én werkgever.